dimecres, 31 d’agost del 2011

Reflexió final de l'assignatura

Dificultats trobades en el camí.......

L’assignatura, en general, m’ha agradat moltíssim, la realitat és que he gaudit molt confeccionant el bloc i amb el material que he seleccionat prèviament per treballar-lo.

El que m’he trobat, en primer lloc, és que és una assignatura que pots aprofundir tant com vulguis, o aquesta ha estat la meva sensació, que la primera dificultat ha estat precisament això, no sabia on havia de posar el límit en quant a la quantitat d’informació(matèria i llibres de consulta) que és necessària o suficient per arribar a completar-la de forma satisfactòria.

Crec que aquesta dificultat que he viscut, potser, és molt personal ja que quan experimento tal il·lusió al poder construir una feina que vas elaborant poc a poc em perdo en la quantitat de fonts d’informació i em costa prioritzar.

I un altra dificultat molt relacionada amb l’assignatura o amb la carrera en general és la falta de temps. Penso que si aquestes assignatures que requereixen d’una elaboració tan precisa i acurada, necessitaríem d’un temps de qualitat per poder-les madurar i que donessin el seu fruit. Al que em refereixo és que si fos anual es podria dedicar més temps i gaudir molt més podem aprofundir en un alguns conceptes relacionats amb aquesta.

A mi personalment m’ha fet molta llàstima no haver pogut llegir algun llibre de bibliografia recomanada crec que bastant important per la nostra formació , com és llibre de la resiliència de Cyrulnik, espero algun dia tenir més temps i poder ampliar tot el que no he pogut ara mateix.

Una última dificultat o potser dubte seria que no sé si la feina feta correspon o no amb la rúbrica penjada a l’assignatura. M’hagués agradat que haguéssim pogut treballar més el tema del bloc i el que és volia concretament, a part de les activitats que varen treballar a classe que això estava molt clar.

La necessitat de suport........

El que he trobat que m’ha ajudat molt a l’assignatura és que hem treballat de forma molt pràctica i reflexiva els conceptes abans de començar la teoria. És una manera d’acompanyar a la teoria i de comprendre-la molt interessant i que facilita l’aprenentatge.

El debatre els temes a classe, a part que és una metodologia amb la qual estic completament entusiasmada, i ja ho vaig comentar a la presentació de classe, és un aprenentatge molt important que fas mitjançant la mirada dels altres i com interpreta cadascú diferents plantejaments teòrics.

La realització d’una gran part de les activitats programades a classe amb la supervisió del professor que veu com vas progressant des del començament fins al final, m’ha semblat fantàstica i molt encertada, perquè tant ell com tu aneu veient la teva pròpia evolució.

I per últim, el sentir-me escoltada i escoltar-me a mi mateixa el que deia mitjançant el reflex que em donava el professor, una meravellosa forma de créixer i d’evolucionar com estudiant i com a persona. Això últim a mi m’ha fet canviar el meu punt de vista de moltes coses que pensava que eren així. Molt important, i per acabar, adoptar o assimilar sempre aquelles coses importants del punt de vista de l’altre.

Satisfaccions

El que he satisfet cursant i realitzant tota la feina feta en aquesta assignatura és que m’he demostrat a mi mateixa la voluntat, i la capacitat de treball i d’entrega que tinc quan alguna cosa m’interessa molt o m’apassiona.

El poder gaudir malgrat els contratemps que té ,a vegades, la vida, en definitiva, satisfer la curiositat de saber més coses sobre les emocions tema que m’encanta, i de poder aprendre com a persona per poder ser, no més intel·ligent, sinó sentir-me més saba i plena cada dia.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada