Reflexió sobre la pel·lícula “Ser y tener” |
Actitud del mestre. Un mestre que guia, acompanya, reforça i rectifica si és necessari la feina dels alumnes i deixa als alumnes participar en aquest procés. Tracte molt familiar. Bon comunicador. Posa límits clars. Figura d’autoritat |
Vincle afectiu que estableix amb els alumnes. Un vincle segur ja que estima als alumnes i la feina que fa amb ells. Posa límits, els dóna afecte, es comunica, acompanya, els ajuda aprendre a aprendre(reflexionar sobre el perquè de l’escola). És coherent amb el que diu i fa. Treballa amb la família. Parla amb una mare que té una filla amb necessitats educatives especials, empatitza, l’escola està oberta pels pares , calma la seva ansietat, li dóna confiança, la fa participar del procés de la seva filla. Sentiment de pertinença. |
Com gestiona el temps i l’espai. Té uns hàbits i un horari. Dóna sensació d’organització de la feina, fins que no s’acaba la feina no hi ha pati, sinó s’acaba hi ha unes conseqüències( no sé surt al pati). Hàbits. Rentar-se les mans. Treball de l’autonomia des de petits. Deixa l’espai i el temps necessari perquè cada un vagi treballant al seu ritme, això si fa que es responsabilitzin de la feina que fan. Una única classe on conviuen infants de diferents cursos, separats per taules. Diferenciació d’espais. Utilització d’altres espais com el pati per fer classe quan fa bon temps. El contacte amb la natura. Activitats fora de l’escola. Sortida, excursió. Coavaluació. Tots mostren els seus treballs i la resta opina, avalua si són correctes o no i assenyalen les possibles errades. |
Treball quotidià de les emocions. Treballen l’empatia, escoltar-se, dialogar, mitjançant la resolució de conflictes. Transmissió de valors: cooperació, respecte, tolerància cap els altres. El dol(per la malaltia del pare d’un dels alumnes) la separació, procés d’adaptació al nou institut tant amb els nens petits com amb els grans. També quan arriben nous nens a l’escola(treball d’ansietat de separació d’un ells, el deixa amb la germana) Verbalització de les emocions amb una de les alumnes que presenta dificultats de socialització i la preocupació pel canvi a l’institut. |
Aquest bloc és un reflex del meu apronfundiment en el apasionament món de les emocions, ENDINSEU-VOS AMB MI
diumenge, 28 d’agost del 2011
Pel·lícula Ser i Tenir
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada